Platteau Ramen & Outdoor:
Traditie in vakmanschap, innovatie in digitalisering.
Platteau Ramen & Outdoor is een gevestigde naam in de regio Dendermonde en Ternat, gespecialiseerd in hoogwaardige ramen, deuren én outdoor oplossingen. Met decennia ervaring biedt het duurzame, functionele en esthetische producten met focus op kwaliteit en klanttevredenheid. Hun missie? Klanten inspireren en ondersteunen bij het creëren van een comfortabele, duurzame en stijlvolle woning.
Resultaten die spreken.
Platteau stond voor een uitdaging: ondanks hun digitale inspanningen bleven de verwachte resultaten uit. Ze hadden flink geïnvesteerd in digitale kanalen, maar het voelde alsof niemand het opmerkte. Geen interactie, nauwelijks zichtbare resultaten, en geen idee wie hun online bezoekers eigenlijk waren. Tijd voor verandering!
Samen gingen we aan de slag en zorgden voor een flinke boost:
- 50% meer engagement
- 100% meer relevante bezoekers
- 20% meer volgers op social media
- 20% meer online leads
Met een gerichte aanpak en slimme strategieën brachten we weer leven in hun digitale aanwezigheid en hielpen we Platteau groeien zoals nooit tevoren!
Een modern logo, een strak kleurenpallet en een consistente huisstijl die zowel "Platteau Ramen" als "Platteau Outdoor' vertegenwoordigen.
De 2 verschillende websites van Platteau - "Platteau Ramen" en "Platteau Outdoor" - hadden elk een eigen branding en focus, maar deelden veel overlap in het productaanbod. Zo is de integratie van ramen, deuren én outdoor op één website ontstaan, ondersteund door de moderne re-branding.
De nieuwe huisstijl wordt doorgesproken op alle online kanalen en er wordt ingezet op een consistente online aanwezigheid op alle platformen om zo een samenhangend digitaal verhaal te creëren mét impact.

"Sinds we met Komate samenwerken, bereiken we precies de juiste doelgroep. Onze website trekt nu veel relevantere bezoekers aan, en de interactie op social media is enorm gegroeid. Het voelt alsof we eindelijk echt in gesprek zijn met onze klanten!"
- Koen Platteau, gedelegeerd bestuurder Platteau Ramen & Outdoor

Oplossingen.
Re-branding.
Platteau Ramen & Outdoor koos voor een volledige re-branding om zijn sterke positie te behouden en uit te bouwen. De re-branding biedt een visuele upgrade en weerspiegelt de waarden, ambities en toekomstvisie.
Hoe?
We zijn dit proces gestart met een workshop rondom merkidentiteit, om terug naar de kern te gaan: Wie is Platteau, waarvoor staan ze en wat willen ze uitstralen? Volgende zaken kwamen hier aan bod:
- Aanbod & diensten
- Review huidige digitalisering
- Concurrentie-analyse
- Doelgroepen
- Kernwaarden
- Brand personality
Na deze waardevolle workshop hebben we de resultaten visueel vertaald in de volgende aspecten:
- Concept & vorm
- Logo
- Kleur
Het resultaat?
Een modern logo, een strak kleurenpalet en een consistente huisstijl die de kernwaarden van Platteau – kwaliteit, duurzaamheid en innovatie – weerspiegelt. De nieuwe look straalt vertrouwen en professionaliteit uit.

Bron: Unform.agency
Nieuwe website.
Een re-branding vraagt ook om een digitale identiteit dat voldoet aan de moderne verwachtingen van klanten. De nieuwe website werd ontwikkeld met het Umbraco CMS.
Voor Platteau waren volgende zaken in dit proces belangrijk:
- De bestaande URL 'platteauramen.be' werd omgevormd tot één overkoepelende website.
- Overname en integratie van bestaande content.
- Diverse vlakverdelingen die maatwerk en flexibiliteit benadrukken.
- Alle producten voor ramen, deuren en outdoor zijn gebundeld.
- De menubalk biedt twee duidelijke tabs:
- ‘Ramen en Deuren’ waarbij de blauwe kleur centraal staat.
- ‘Outdoor' waarbij de groene kleur centraal staat. - Deze kleuren bevorderen intuïtieve navigatie en benadrukken de identiteit van de productcategorieën.
Het resultaat?
Een intuïtieve website die het volledige aanbod van Platteau – ramen, deuren en outdoor – overzichtelijk presenteert. Dankzij het responsieve ontwerp is de site optimaal toegankelijk op elk apparaat.
Ontdek het zelf: https://platteauramen.be/
Digitale marketing.
Na de re-branding workshop volgde een digitale marketing-sessie, waarin we doelgroepen, kernwaarden en brand personality vertaalden naar een online strategie. De workshop behandelde:
- KPI’s & metrics
- Demografie
- Customer journey & touchpoints
- Kanalen & strategieën
- Content pillars
De rebranding en nieuwe website worden naadloos doorgetrokken naar de digitale marketing, beheerd door Komate voor maximale zichtbaarheid op de juiste platformen. Dit omvat:
- SEO & SEA
- Social media marketing
- Contentcreatie & -planning
- E-mailmarketing
- Analytics & optimalisatie
Social media & online advertenties.
Naast Facebook en LinkedIn zijn Instagram en Pinterest toegevoegd voor meer inspiratie en klantinteractie.
Platteau beheerde twee Google Ads-accounts door de voormalige websites. Ook deze zijn samengebracht in één advertentieaccount, wat zorgt voor een efficiëntere en consistente advertentieaanpak.
Het resultaat?
De digitale marketing van Platteau volgt een sterke omnichannel-strategie, met een consistente huisstijl die zorgt voor een herkenbare uitstraling. Online kunnen klanten het aanbod ontdekken, inspiratie vinden en praktische tips ontvangen.
Facts matter!
Waar staat Platteau Ramen & Outdoor vandaag na deze wijzigingen?
_1.png)
_1.png)

.png)